Alla inlägg under januari 2015

Av Pernilla Holm - 28 januari 2015 23:37

Gokväll
Idag har varit en bra dag, har gått ner ytterligare 0,6 kg ? och det blir bara lättare att skriva in det man äter. Tänkte att jag ska väga maten och se om ögat har rätt känsla för portionerna.
Gårdagen bara försvann, var och handlade sen möte på jobbet, hem snabbt och hämta barn vidare till ridskolan där den minsta red lektion först, skicka hem honom och red själv lektion med dottern. När man kom hem så var det de egna pållarnas som skulle ha sitt. Idag jobb och sen stallet hemma och en kväll i soffan.
Jag är så glad att jag "bara" jobbar 67 % det räcker till när man har ont och vissa dagar är helt orkeslös.
Nu så ska jag sova så man orkar upp igen. Ha det gott ?

Av Pernilla Holm - 26 januari 2015 20:42

Hej igen, länge sen sist.
Nu har jag fått upp motivationen igen och har en sån lust att göra något åt min vikt. Har skrivit upp allt jag äter med hjälp av en app på mobilen och helt plötsligt börjar man tänka om man verkligen vill stoppa allt det onödiga man gjorde i munnen. Appen håller reda på kalorier och fett mm i det som man skriver upp.
Jag försöker att gå ner 0,5 kg i veckan och det har gått bra i tre veckor nu så vi hoppas ?
Mitt problem är inte att jag äter en massa utan helt plötsligt äter jag för lite ? hur är det möjligt att helt plötsligt inte äta jämt..
Det bästa med detta att jag börjat är att gubben hängde på. Nu är det bara att jag ska komma igångmed träningen, nu är det bara det vanliga med hästarna, mockning och hunden, behöver lite mer utöver det man är van med.
Det får räcka för idag. Hej

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards